FAQ

- Normalt kommer alla våra ordrar fram inom 1-5 arbetsdagar beroende på vald leveranssätt.
Observera att pga rådande omständigheter med Covid-19, kan leveranstider och produkt-tillgångar variera ett tag framöver. Vi kommer givetvis att meddela detta vid leveransproblem.

Vad finns det för fraktalternativ?
- Vi har följande fraktalternativ:

  • Standard Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Bring - Spårbart)
  • Standard Klimatkompenserad 2-5 Dagar (Postnord - Ej Spårbart)
  • Tung Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Bring - Spårbart)
  • Vid handlande över 699kr så bjuder vi på frakten (Bring - Spårbart)

Se köpvillkor under post "Leveranssätt" för mer information

Är allt på er hemsida miljövänligt?
- Japp, rubbet, allt!  Det är en del av vår affärside att man ska byta ut sin vanliga produkt mot ett miljövänligare alternativ, så som mobilskal. Utan att det skall kosta en förmögenhet! 
 
Kan jag vara garanterad att produkten finns i lager?
- Ja, står det att lagersaldot finns, finns även produkten i lager. 

Vad innebär beställningsvara?
- Det innebär att produkten inte finns i lager, men beställs av oss genom vår leverantör direkt vid din beställning. Beställningsvaror tar vanligtvis ca 1-3 veckor beroende på tillgången.
Tänk på att COVID-19 kan påverka leveranstider av dessa produkter.

Produkten är slut i lager! Varför tar det just nu väldigt lång tid att få vissa produkter?
(Uppdaterad 28 december 2021)

- Just nu har vi dessvärre lite leveransproblem hos våra leverantörer.
Dels pga. rådande läget med Covid-19, vilket innebär förlängd leveranstid, samt ej överenskommelser mellan Ekostuff och leverantörerna. Vi vill att produkterna ska motsvara den kvalitén och förväntningarna som vi valt fram.
Vi hoppas att det löses inom kort och att det inte skapar problem för dig som kund. Vid frågor, mejla hej@ekostuff.se
 
Hur skapar jag ett konto?
- Klicka på “Mitt konto” för att hitta registrering knappen. Fylla sedan i obligatoriska fält. Alternativt så kommer du bli erbjuden att skapa ett konto i kassan om du inte är inloggad. Detta är väldigt smidigt om du ska beställa igen.

Hur ändrar jag min leveransadress?
- Genom att gå till Mitt konto när du är inloggad kommer du se kunna gå vidare till “Mina leveransadresser”. Där kan du ta bort eller lägga till en eller flera leveransadresser som är kopplade till ditt konto.