FAQ
Leverans
Normalt kommer alla våra ordrar fram inom 1-5 arbetsdagar beroende på vald leveranssätt.
Vi har följande fraktalternativ:
Snabbfrakt Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Bring - Spårbart)
Snabbfrakt Klimatkompenserad 1-3 Dagar (Postnord - Spårbart)
Standard Klimatkompenserad 2-5 Dagar (Postnord - Frimärke)
Standard Klimatkompenserad 2-5 Dagar (Postnord - Spårbart)
Se köpvillkor under post "Leveranssätt" för mer information
Vi använder Postnord samt Bring för våra försändelser.
I nuläget säljer vi till Sverige och övriga Norden. Vi kan även vid särskilda fall sälja till resten av EU.
Produkt & Lager
- Ja, står det att lagersaldot finns, finns även produkten i lager.
Givetvis! Se "Returer och Reklamation" för mer info eller tryck Här
Vi har olika klasser på returnerade varorna:
Returklasser:
Klass 1 -Nyskick och inga synliga märken
Klass 2 -Bra skick, små repor kan förekomma
Klass 3 - Repor och större märken kan förekomma
Det kan vi givetvis lösa! Hör av dig ganska omgående när du kommit på att du ska göra en till order (och din nuvarande ej skickats) och meddela oss att du vill få det samfraktat.
Det innebär att produkten inte finns i lager, men beställs av oss genom vår leverantör direkt vid din beställning. Vissa beställningsvaror är s.k. tillverkningsvaror och görs vid beställning.
Vid beställning av Ekelunds tillverkas de och tar vanligtvis 2-5 dagar att tillverkas + 2-5 dagars leverans.
Tvålogram tas ca 1-3 dagar från beställning.
(Uppdaterad 1 juli 2022)
- Just nu har vi dessvärre lite leveransproblem hos våra leverantörer. Vissa produkter kan ta längre tid att få in till lager hos oss.
Dels pga. rådande läget med Covid-19 och läget mellan Ryssland och Ukraina, vilket innebär förlängd leveranstid, samt ej överenskommelser mellan Ekostuff och leverantörerna. Vi vill att produkterna ska motsvara den kvalitén och förväntningarna som vi valt fram.
Produkter som tidigare haft leveranstid på 1-2 veckor kan komma att flyttas fram till 2-4 veckor.
Vi hoppas att det löses inom kort och att det inte skapar problem för dig som kund. Vid frågor, mejla hej@ekostuff.se
Skicka ett önskemål till oss på Hej@Ekostuff.se så återkommer vi vid eventuellt intresse.
Vi håller på att kika på möjligheten att hyra ut laddare. Information dyker upp både här och på nyhetsbreven när vi hittat en lösning!
Order & Konto
Klicka på “Mitt konto” för att hitta registrering knappen. Fylla sedan i obligatoriska fält. Alternativt så kommer du bli erbjuden att skapa ett konto i kassan om du inte är inloggad. Detta är väldigt smidigt om du ska beställa igen.
Genom att gå till Mitt konto när du är inloggad kommer du se kunna gå vidare till “Mina leveransadresser”. Där kan du ta bort eller lägga till en eller flera leveransadresser som är kopplade till ditt konto.
Om du har valt att skapa ett konto i kassan kan du snabbt se din order status genom att klicka på “Mitt konto” och vidare “Orders”. Annars får du status uppdateringar per e-post. Tänk på att våra status uppdateringar endast gäller fram tills varan lämnar oss och du får eventuellt försändelse-id.
Kontakta oss genast oss på: hej@ekostuff.se – Om du inte hinner kontakta oss innan ordern skickas iväg anses du som kund vara ansvarig per köpvillkoren.
Om du vill ändra eller avbryta din order måste vi kontaktas innan ordern har skickats annars är du som kund ansvarig per köpvillkoren.
Betalning
Vi erbjuder Klarna, Swish, Bankkortsbetalning (VISA och MasterCard, AMEX), Apple Pay & Google Pay.
För företag erbjuds numera Företagsfaktura.
Apple Pay är en betallösning som Apple erbjuder. Det innebär att ditt bankkort ligger digitalt i din mobila plånbok. Din enhet inne på Ekostuff hemsida känner av att du har Apple Pay installerat och ger dig alternativet att betala med det direkt vid produkten.
Din betal-och leveransadress finns redan inne och din digitala plånbok.
Snabbt och smidigt, med färre klick!
Google Pay är en betallösning som Google erbjuder på Android enheter. Det innebär att din bankkort ligger i Google Pay plånboken digitalt i din surfplatta, mobil eller dator.
Din enhet inne på Ekostuff känner av att du har Google Pay installerat och ger dig alternativet att betala med det direkt vid produkten.
Din betal-och leveransadress finns redan inlagt genom Google kontot.
Snabbt och smidigt, med färre klick!
Japp! Vi erbjuder fakturabetalning genom Klarna. Välj Klarna vid betalning och se på de alternativ som erbjuds till just dig genom Klarna.
För företag erbjuds Företagsfaktura.
Allmänt
Japp, rubbet, allt! Det är en del av vår affärside att man ska byta ut sin vanliga produkt mot ett miljövänligare alternativ, så som mobilskal. Utan att det skall kosta en förmögenhet!
Vi lägger frekvent ut rabattkoder och kampanjer på vår sociala medier samt på nyhetsbrevet. Ibland händer det även att vi lägger ut kampanjer direkt på hemsidan. Vill du vara säker på att du är först ut att få ta del av dessa, prenumerera gärna på vår nyhetsbrev!
Vi tog bort chattfunktionen dels pga tekniska bekymmer, sedan även pga att vi inte haft möjlighet att bemanna chatten. Detta innebär längre svarstid på chatten än mailsvar.
Genom att kontakta oss på mail eller kontaktformulär kommer vi att svara fort på dina frågor, funderingar eller problem.
Det går även bra att ringa oss.
I framtiden kommer vi att hitta en ny lösning som ska ersätta den gamla chatten.
Vissa produkt står som restnoterade. Detta betyder att leveranstiden kan vara längre men att vi har en beställning på väg och att du förbeställer varan och får den så fort vi får leverans. I detta fall kan du förbeställa varan, annars får du gärna skicka ett mail så kan vi informera dig om när varan är förväntad att komma in.
Vill du förbeställa? Skicka ett mejl till hej@ekostuff.se
Rubriksätt med "Förbeställning" och skriv med vilka produkter du vill förbeställa och antal.
Ekostuff finns i Horred och i Falköping. Läs mer under "Nyttiga länkar".
Vi säljer gärna både råvaror och färdiga produkter till både företag och UF företag. Men istället för att handla i shoppen ber vi er skicka ett e-post till markus@ekostuff.se så kan vi hjälpa er vidare!
EkoPoints
EkoPoints är vårat nya bonussystem. Tjäna poäng genom att genomföra köp eller andra aktiviteter som dyker upp och använd dina poäng för att få bonuscheckar, fria produkter och fri frakt.
Poäng kan tjänas på olika sätt, både genom ordrar och genom att besöka sidan och göra uppdrag som dyker upp. Vi hittar ständigt på nya sätt att göra det roligare att tjäna poäng. Håll utkik genom att logga in på EkoPoints!
Rabattkoder, fria produkter och annat skoj! Vi lägger till nytt med jämna mellanrum.
Ekelunds
Det varierar, men oftast mellan 3-5 dagar. Ibland till och med snabbare.
Vid mer efterfrågade produkter och vid högtider kan det ta längre tid.
Vi kan inte påverka Ekelunds tillverkningstid.
Ekelunds har ett brett sortiment, alldeles för brett för att en återförsäljare ska kunna ha alla deras produkter i lager.
I Ekelundsfabriken i Horred. Samma ort som Ekostuff finns i.
Ja.
Vi börjar med att hänvisa dig till att kontrollera PostNord appen vid vald leveranssätt Spårbart. Där kan du se vart ditt paket är och om det är på väg.
Har du inte fått svar på din fråga? Skriv till våran kundtjänst på hej@ekostuff.se
Fler frågor?
Har vi inte lyckats att svara på din fråga? Kontakta oss gärna isåfall.